گوریلا گلس در گوشی تلفن همراه
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

گوریلا گلس در گوشی تلفن همراه برای اولین بار در سال 1851 توسط شرکت کورنینگ راه اندازی شد که به سرعت توانست با قابلیت های خود در میان اقشار مختلف توسعه پیدا کند. در سال های بعد مدیرعامل این شرکت با استیو جابز همکاری کرد که موجب شد شرکت اپل بتواند صفحه نمایش گوشی های خود را با استقامت بیشتری وارد بازار کند. مواد در نظر گرفته شده توسط شرکت کورنینگ به گونه ای بود که پنلی با دوام و با وزن کم را برای کاربران فراهم کرد.

گوریلا گلس چیست؟

گوریلا گلس در گوشی تلفن همراه به عنوان محافظ ضد ضربه و ضد خش به کاربرده می شود. به طور کلی استفاده از پوشش خارجی برای گوشی ها یکی از ویژگی های مهم و غیرقابل حذف می باشد که علاوه بر اینکه برای تلفن های هوشمند به کار می رود برای لپ تاپ ها نیز به کار برده می شود. در ابتدا تولید این محصول ضروری به شمار نمی آمد اما بعد از اینکه استفاده از گوشی های هوشمند بیشتر شد و به عنوانی عضو جدایی ناپذیر از زندگی مردم انتخاب شد اهمیت آن روز به روز افزایش پیدا کرد، تا جایی که امروزه آن را به عنوان بخشی از قطعات اقتصادی برای استفاده در گوشی ها می شناسند و به کارگیری آن ها را نیز ضروری می دانند. هنگامی که در حال کار کردن با دستگاه خود هستید ممکن است گوشی شما زمین خورده و یا ضربه ای به آن وارد شود، اما باید بگوییم با به کارگیری این فناوری نیاز نیست دیگر نگران چنین مسائلی باشید زیرا عملکرد بالای این محافظ بسیار عالی می باشد. اما در ادامه قصد داریم به بررسی کامل انواع مدل های شیشه گوریلا گلس و مقاومت آن ها بپردازیم.

شیشه گوریلا گلس 1

نسخه یک این محصول برای اولین بار در سال 2005 برای گوشی های اپل ساخته شد که با ضخامت 1.5 میلیمتری در زمان خود به عنوان بهترین مدل به حساب می آمد. برجای ماندن اثر انگشت در این محصول برای اولین بار به کمترین حد رسید، همچنین نشستن گرد و غبار بر روی صفحه نمایش خمیده دستگاه هم نسبت به قبل کمتر شد. شرکت کورنینگ در سال اول 250 دستگاه را با این نسخه به بازار عرضه کرد که در سال های بعد با تولید انبوه توانست موفقیت چشمگیری به دست آورد.

شیشه گوریلا گلس 2

نسخه دوم این محصول در سال 2012 با قابلیت های بهتر تولید شد به صورتی که ضخامت آن 20 درصد نازک تر از نسخه اول بود. همچنین شیشه گوریلا گلس 2 مقاومت بیشتری نسبت به مدل قبلی خود داشت و تحمل وزن تا 50 کیلوگرم در برابر شکستن را داشت. گوریلاگلس 2 در همان سال به تعداد 600 میلیون تولید و در نهایت به مصرف رسید. گوشی گلگسی S3 نیز از این لایه محافظی تولید شد که به میزان دو برابر مقاومت بیشتری دارد.

شیشه گوریلا گلس 3

در این نسخه از شیشه ها از فناوری جدیدی به نام NDR استفاده شد که مقاومت بیشتری نسبت به نسخه قبل خود داشت. برای تولید نسخه دوم این محصول تمرکز بر روی پایین آوردن ضخامت شیشه بود ولی برای نسخه سوم علاوه بر ضخامت پایین، فناوری جدیدی به کار گرفته شد. طبق آمارهایی که این کمپانی اعلام کرده بود این محصول میتواند تا 35 درصد در برابر خش مقاوم باشد. Samsung Galaxy S4 برای اولین بار با شیشه گوریگلاس 3 به بازار عرضه شد.

شیشه گوریلا گلس 4

در سال 2014 گوریلاگلس 4 با شیشه های ضد خش به بازار وارد شدند اما این نسخه از محصولات شرکت بعد از آزمایش های فراوان و تحقیقاتی که انجام شد منجر به تولید انبوه شد. از آن جایی که 70 درصد از آسیب هایی که بر روی صفحه نمایش گوشی ها نمایان می شد از طریق افتادن و یا سقوط از ارتفاع اتفاق می افتاد. این کمپانی تلاش کرد تا این ضعف خود را پوشش دهد. در واقع مقاومتی که این محصول دارد به گونه ای است که نسبت به نسخه قبلی خود استحکام بالاتری دارد. گوریلا گلس در گوشی تلفن همراه طبق آزمایش های انجام شده در نسخه چهارم بسیار قدرتمندتر عمل کرده است به طوری که اگر از بلندی بیفتد صفحه گوشی دچار هیچ گونه خشی نمی شود. گوشی گلگسی نوت 5 نیز با نسل چهارم گوریلاگلس به بازار عرضه شد.

شیشه گوریلا گلس 5

یکی از مهم ترین عواملی که برای ساخت گوشی ها استفاده می شود و اهمیت بسیار زیادی در ساخت و طراحی دارد به کارگیری این نوع از شیشه ها است. در واقع استفاده از گوریلا گلس در گوشی های تلفن همراه امری مهم و ضروری محسوب می شود و اگر نباشد ممکن است گوشی به کل از کار بیفتد. نسخه 5 این شیشه ها تا کنون به عنوان آخرین محصول به بازار عرضه شده اند. همان طور که می دانید در این نسخه شرکت کورنینگ موفق شد میزان مقاومت خود را تا 4 برابر افزایش دهد به صورتی که اگر از ارتفاع یک متری بر روی زمین سقوط کند میزان مقاومت تا 80 درصد را دارد. گوریلا گلس 5 دارای نسخه سه بعدی می باشد و اگر خمیده شود آنچنان مقاومتی دارد که محال است اتفاقی برایش رخ دهد. با توجه به استحکامی که این نسخه در این محصول دارد علاوه بر استفاده در تلفن های هوشمند در وسایلی مانند ساعت های هوشمند و دیگر وسایلی که به این شیشه های نشکن نیاز دارند به کار برده می شود. بهتر است اگر قصد خرید گوشی را دارید محصولی را تهیه کنید که از این فناوری در آن استفاده شده باشد.

نحوه تشخیص گوریلا گلس در گوشی تلفن همراه

علاوه بر شرکت کورنینگ شرکت های دیگری نیز در زمینه ساخت این شیشه ها فعالیت داشتند اما باید بگوییم این شرکت با توجه به عملکرد فوق العاده خود توانست از دیگر برند ها پیشی بگیرد. برند اکسپریا سونی نیز تلاش هایی در رابطه با تولید این نسخه از محافظ ها انجام داد به صورتی که برای تولید آن ها ترکیبی از آلومینیوم و کریستال کبود را برای محصول خود در نظر گرفت. اگر می خواهید بدانید در صفحه نمایش گوشی شما از شیشه های گوریلا گلس استفاده شده است یا خیر میتوانید به سایت Corning مراجعه کرده و تمام اطلاعاتی را که لازم دارید مشاهده کنید همچنین شما می توانید مدل گوشی خود را سرچ کرده و اطلاعات آن را مطالعه کنید.

استفاده از یاقوت کبود در تولید شیشه های گوریلا گلس

از آن جایی که یاقوت کبود به عنوان یکی از قدرتمندترین ماده ها درطبیعت شناخته شده است کمپانی کورنینگ سعی کرد تا با استفاده از این ماده طبیعی مقاومت محصولات خود را بالاتر ببرد. بعد از آن با ترکیب مواد گوناگون دیگر مقاومت آن را نیز بیشتر کرد. برای تولید این نوع از شیشه ها یاقوت مصنوعی با اکسید آلومینیوم را با پودری خاص تلفیق می کنند تا استحکام بیشتر از قبل بشود. از آن جایی که قیمت در فرآیند تولید این محصول بالا می باشد کمپانی کورنینگ موفق شد با استفاده از مواد مشابه دیگر این مقاومت را برای محصولات خود به دست آورد.





:: موضوعات مرتبط: فناوری و اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: گلس، گلس گوریلا، انواع گلس ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : یک شنبه 23 خرداد 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی